سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به سپیدی یاس ، به سرخی خون
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو


همنشینی با حکیمان، زندگی بخش خردها و درمان جانهاست . [امام علی علیه السلام]
ناگفته هایی : سید خدا:: 87/7/20:: 8:33 عصر
          روایتی دیگر

 تصویرسید حسن نصرالله

دی ماه ???? وقتی سخنرانی رهبر انقلاب تمام شد ودرحال عبور از سالن کنفرانس بود سید حسن خودش را به رهبر رساند ودستش را بوسید وقتی علت کارش را پرسیدند گفت باید نشان می دادم که سرباز رهبر انقلابم، هم چنین او در مصاحبه ی اخیرش که از شبکه یک پخش شد وتوسط صداوسیمای ((نه رسانه ی ملی اسلامی)) سانسور شده بود گفته بود که:حاضریم قطعه قطعه شویم تا ایران عزیز باشد اگر ایران عزیز باشد همه ما هستیم، من یک سرباز کوچک امام خامنه‌ای هستم

اکنون در لبنان سخنرانی های انقلابی وآتشین نصرالله به جای موسیقی از ضبط های تاکسی های بیروت پخش می شود .
بسیاری از جوانان جمله هایی ازسخنانش را روی حافظه موبایل های خود ضبط کرده اند تا در زمان زنگ خوردن موبایل هایشان به جای موسیقی نوکیا، از صدای گرم وانرژی بخش سید لذت ببرند

نفوذ شخصیت او حتی به مرزهای دنیای مجازی هم رسیده تا آن جا که امروز کنار بسیاری از مسنجرها ویا بلاگها تصویر او نقش بسته است هادی که شهید شد آن قدر عادی برخورد کرد که لج اسرائیلی ها در آمد

خودش می گوید:" درکودکی شال مشکی و بلند مادر بزرگم را دور سرم می پیچاندم وبه حاضران می گفتم من روحانی هستم ،پشت سرم نماز بخوانید ."
شخصیت نصر الله در محله کرنتینا شکل گرفت ، نوجوانی اش را در کنار پدرش در مغازه به کار میوه فروشی گذراند .گفته می شود عکسی از امام موسی صدر که در مغازه پدرش آویزان بود، برشکل گیری شخصیت سیدحسن تأثیر فراوان داشت.

سید حسن نصراله

سید برخلاف دوستانش که همیشه راهی زمین های فوتبال و سواحل توریستی بیروت بودند، به مناطق مجاور کرنتینا همانند،"‌النبعه"،" سن الفیل "و "برج حمود" می رفت تا از فضای معنوی مساجد آنها استفاده کند و مطالعه بیشتری انجام دهد .
سیدحسن از کودکی علاقه فراوانی به مطالعه داشت و در زمینه دین مطالعات زیادی انجام داده است.
او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه های کوی "النجاح" و "سن الفیل"پشت سر گذاشت،‌همزمان با جنگ های داخلی لبنان به اتفاق خانواده به بازوریه زادگاه خود بازگشت و در شهر صور دوران دبیرستان را تمام کرد.
نزدیکی به آیت الله صدر
جنبش های چپ مارکسیستی و کمونیستی در آن دوران در البازوریه فوق العاده فعال بودند به طوری که می توان گفت فضای سیاسی بسیاری از مناطق لبنان متعلق به جریان چپ بود.
اما سیدحسن به جنبش اسلامی امل پیوست. جنبش امل را امام موسی صدر در لبنان پایه ریزی کرده بود. دیری نگذشت که سیدحسن به عنوان نماینده امل در البازوریه فعالیت سیاسی اش را گسترش داد.
او در مسجد "صدر" شهر صور با یک روحانی مدرس علوم دینی به نام سید "محمد الغروی "آشنا شد و با کمک او برای ادامه تحصیلات حوزوی خود به نجف رفت. زمانی که به نجف رسید به قول امروزی ها جیبش ته کشیده بود .
نصرالله سراغ "آیت الله سیدمحمد باقر صدر" را گرفت اما او را به شخصی به نام "سیدعباس موسوی" معرفی کردند.
نصرالله در اولین دیدارش با موسوی در ابتدای گفت‌وگو سعی داشت از لهجه لبنانی دوری کند و با عربی فصیح صحبتش را آغاز کرد.

سید حسن نصرالله
در یک آن غافلگیر شد که موسوی نیز از هموطنانش است و اهل شهر "شیث النبی" در دره بقاع است. دوستی و همکاری نصرالله و موسوی از اینجا آغاز شد.
آیت الله صدر از موسوی خواست که تمامی احتیاجات طلبه جدید حوزه نجف را برآورده کند تا به تحصیلاتش ادامه دهد. نصرالله تحصیلاتش را در نجف نزد موسوی و آیت الله صدر ادامه داد و در سال 1978 مقدمات را به پایان رساند. در این دوران عراق شاهد تحولات سیاسی و امنیتی فراگیر بود. در این تحولات طلاب علوم دینی حوزه نجف همواره تحت تعقیب بودند.
طلبه های لبنانی نیز در این دوران با اتهامات مختلفی از جمله همکاری با "حزب الدعوه" عراق، همکاری با "جنبش امل" در لبنان و یا ارتباط با "حزب بعث" حاکم بر سوریه مواجه بودند.
در سال 1978 نیروهای امنیتی رژیم بعث به حوزه علمیه نجف یورش بردند هدف از این حمله دستگیری سیدعباس موسوی استاد نصرالله بود

نعره های حیدری.
بازگشت به لبنان
نصر الله به دلیل فشارهای موجود در عراقبه لبنان بازگشت و در حوزه علمیه "بعلبک" مشغول به تحصیل و تدریس شد. در کنار تحصیلات حوزوی، سید از آموزش های نظامی غافل نماند و دوره های مختلف چریکی را پشت سر گذاشت .
سیدحسن به دلیل توانایی هایش در مدیریت وفرماندهی به عنوان نماینده جنبش امل در دره بقاع منصوب شد. در سال 1982 با آغاز اشغال لبنان ،جنبش امل به دو جریان تقسیم شد،‌جریان اول به رهبری "نبیه بری" خواهان قرار گرفتن نیروهای جنبش در کنار جبهه نجات ملی بود و جریان دوم که سیدعباس موسوی و سیدحسن نصرالله آن را رهبری می کردند،خواستار حفظ نیروهای اصولگرای شیعی و سازماندهی آنها برای رویارویی با اشغالگران اسرائیلی بود .
مهمترین دلیل نیروهای اصولگرای شیعی در ملحق نشدن به نیروهای جبهه نجات ملی وجود شخصیتی چون "بشیر جمیل" بود چرا که بشیر جمیل در کنار روابطش با اسرائیل به دنبال ریاست جمهوری لبنان بود. از اینجا بود که هسته های اولیه حزب الله شکل گرفت و با ملحق شدن نیروهای اصولگرا به تشکیلات جدید،‌ این سازمان در ساختار سیاسی نظامی لبنان عرض اندام کرد.

سید حسن نصرالله 
از 22 سالگی در حزب الله
در ابتدای تشکیل حزب الله، سیدحسن نصرالله 22 ساله بود و به عنوان یک نیروی تبلیغاتی برای جذب جوانان شیعی برای پیوستن به حزب کار می کرد.
پس از مدتی سیدحسن نصرالله به سمت معاون دفتر حزب در بیروت در کنار "ابراهیم امین السید" ایفای مسئولیت کرد و به تدریج پله های ترقی در ساختار حزب را طی کرد تا اینکه معاونت اجرایی حزب که به منظور تنفیذ مصوبات شورای مرکزی حزب الله ایجاد شده بود تأسیس گردید.
نصرالله در این زمان به سمت معاون اجرایی حزب آغاز به کار کرد.پس از آن برای ادامه تحصیلات حوزوی خود راهی قم شد.پس از مدتی به دلیل اختلافات تنش زای جنبش امل و حزب الله سید دوباره به لبنان بازگشت .در سال 1992 سیدعباس موسوی دبیرکل حزب الله واستاد سید حسن به دست رژیم اسراییل ترور شد.

سید حسن نصرالله
نصرااله چگونه رهبر حزب الله شد؟
با ترور موسوی، سید حسن نصرالله به سمت دبیرکل حزب الله انتخاب شد.او در سال 1997 سید هادی پسر ارشدش را در رویارویی با نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان از دست داد.گویا شهادت سید هادی بر توانایی ها ی پدرش در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افزود.
با آمدن نصرالله به صدر حزب، تشکیلات شیعه لبنان از جرگه دفاعی و نظامی امنیتی فراتر رفت و حوزه جدیدی برای حضور حزب الله در ساختار سیاسی لبنان تعریف کرد. به گونه ای که در انتخابات پارلمانی لبنان در سال های 1996،‌ 2000 و 2005 همواره بر حضور نمایندگان جنبش حزب الله در پارلمان افزوده شده است. پیروزی چشم گیر حزب الله به رهبری سید حسن واخراج نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان در سال2000 هیچ وقت از خاطره ها فراموش نخواهد شد.
سید حسن نصر الله پس از صبحی الطفیلی و سید عباس موسوی، سومین دبیر کل حزب الله لبنان است .سید همواره یکی از اهداف اصلی سرویس های جاسوسی وتروریستی رژیم اسراییل بوده اما شجاعت و تفکر نظامی امنیتی شیخ چریک ،مانع به هدف رسیدن صهیونیست ها بوده است

سید حسن نصرالله

عزیمت به قم

به رغم تعهدی که سید حسن نصر الله به حزب داشت و بیش تر وقت خود را صرف پویایی و گسترش آن می‌کرد، اما علاقه داشت که تحصیلات علوم دینی را ادامه دهد.، زیرا از دوران نوجوانی به فراگیری علوم دینی عشق می‌ورزید. با آن که او پس از حمله اسرائیل به جنوب لبنان در سال 1982 تحصیلات خود را متوقف کرده بود تا همه تلاش خود را وقف حزب الله و مقاومت کند، اما در سال 1989 احساس کرد که می‌تواند تحصیلات علوم دینی خود را از سر گیرد بنابراین با موافقت شورای مرکزی حزب عازم حوزه علمیه قم شد تا تحصیلات را که در حوزه علمیه نجف و حوزه امام علی (ع) بعلبک آغاز کرده بود ادامه دهد.

سید حسن نصرالله
آمدن سید حسن نصر الله به حوزه علمیه قم شایعات بسیاری را برانگیخت برخی از افراد وانمود کردند که نصر الله با کارکردهای حزب الله اختلاف پیدا کرده و به قم آمده است. در پی تشدید بحران در روابط حزب الله و جنبش امل و بروز در گیری های پراکنده در مناطق اقلیم التفاح در جنوب لبنان سید حسن نصر الله با اصرار شورای رهبری ناچار شد که به بیروت بازگردد. بازگشت او به بیروت باعث شد که بار دیگر از ادامه تحصیل علوم دینی محروم شود. نصر الله هنگام اقامت در قم مسئولیت اداره شورای اجرایی حزب الله را به معاون خود شیخ نعیم قاسم واگذار کرده بود. پس از بازگشت به بیروت ضمن این که عضویت خود را در شورای رهبری حفظ کرد، مسئولیت‌های دیگری نیز بر عهده او گذاشته شد. هنگامی که سید عباس موسوی به دبیر کلی حزب الله انتخاب شد، شیخ نعیم قاسم را به عنوان معاون خود برگزیده و سید حسن نصر الله به مسئولیتهای خود در شورای مرکزی حزب الله ادامه داد.

سید حسن نصرالله

 

واما چند عکس وتوضیحاتی مختصر

سید حسن نصرالله درمراسم زوجهای مقاومت هدیه میدهد

زوجهای حزب الله

زوجهای حزب الله

دوعکس مشابه فرزندان مکتب خمینی درحال شرح عملیات خوددرمقابل فرماندهان خود

سید عباس ومبارزان حزب الله

سید حسن نصرالله وفرمانده حزب الله

نوه سید حسن نصرالله وفرزند سید جواد

نوه سید حسن نصرالله وفرزند سید جواد

سید جواد  با فرزند پسرش (نوه سید حسن نصراله)

سید جواد  با فرزند پسرش (نوه سید حسن نصراله)

سید جواد دردوران کودکی

سید جواد نصرالله دردوران کودکی

کتاب سید جواد (کتاب شعردرحصوص مقاومت)

کتاب سید جواد (کتاب سعر درحصوص مقاومت)

چند عکس سیاسی سلام واحوالپرسی گرم وسرد

سلطان محمود

سلطان محمود احمدی نژاد وسید حسن نصرالله

سلطان محمود وسید حسن نصرالله

خوب که به جایی نرسیدی والا جواب سلام هم نمی دادی

سید محمد خاتمی وسید حسن نصرالله



  • کلمات کلیدی :
  • گل یاس ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    810032:کل بازدید
    9:بازدید امروز
    36:بازدید دیروز
    پیوندهای روزانه
    درباره خودم
    به سپیدی یاس ، به سرخی خون
    لوگوی خودم
    به سپیدی یاس ، به سرخی خون
    لوگوی دوستان








    لینک دوستان

    .: شهر عشق :.
    مسافر
    احسان آقای گل گلاب
    من و دلتنگ
    حریم یاس
    پیدای پنهان
    الفاتح
    کویر
    عشق است خداوند
    بشنوازدل

    دسته بندی یادداشت ها
    جنایت . دلتنگی . شهید . غزه . قتل عام . مرگ بر اسرائیل . ولایت فقیه،امام صادق (ع) .
    بایگانی
    یا زهرا ...
    امروز 1 تیر است...
    پس دلزده و خسته نباشید ای قوم...در قافبه احمدی نادی مانده است..
    ولادت عمه سادات گرامی باد
    ایرانی همیشه پیروز
    روح خدا به خدا پیوست...
    تسلیت
    انتخابات
    شهید مطهری
    پسری با نام حسین که مایکل صداش میکنن!!!
    دریا
    راننده تاکسی!!!
    سال 84 سال ظهور آقامون باشیا
    نوروز در روایات اسلامی
    یادی از ملکوت ( برای شهید محمود یوسفی )
    چند عکس و چند سوال..
    خطابه های امام سجاد و خانم زینب
    امام حسین (علیه السلام) در نگاه اندیشمندان
    یا عباس یا سیدی
    زندگینامه حسین بن علی (شهید کربلا)
    یه داستان..
    علل پیروزى انقلاب اسلامى و سقوط رژیم پهلوى
    غدیر خم
    عیدتون مبارک...
    میلاد اشک مبارک...
    ولادت مادرمون زهرا(س) مبارک باد
    السلام علیک یا فاطمه الزهرا
    پاییز 1387
    تابستان 1387
    بهار 1387
    پاییز 1384
    تابستان 1384
    بهار 1384
    زمستان 1383
    تیر 88
    خرداد 88
    فروردین 88
    اسفند 87
    بهمن 87
    دی 87
    آذر 87
    مهر 87
    آذر 88
    مرداد 88
    بهمن 88
    اسفند 88
    آذر 95
    مهر 92
    فروردین 97
    اردیبهشت 97
    دی 97
    آذر 97
    مهر 98
    بهمن 98
    فروردین 0
    آذر 99
    اردیبهشت 0
    خرداد 0
    تیر 0
    مرداد 0
    اشتراک